A una icona de l'Arcàngel a Plate1
Invisible i immaterial en imatge i parença,
la cera2 donà la forma a l'arcàngel, un atreviment!
I no és sense sentit, car si un home mira la icona
guia l'impuls del seu cor cap a una visió transcendent:
ja no és l'efímera veneració de la imatge: gravada
dins seu hi és l'original i, com si present, estremeix.
Els ulls estimulen la ment vigorosa: la tècnica porta
entre els colors, tal com sap, l'arquetip que tenim dins del cor.
1 Per veure més fragments de l'Antologia Palatina i d'Agaties Escolàstic, busqueu els enllaços corresponents a la dreta de la pantalla.
2 Amb la tècnica de l'encàustica molt utilitzada en pintura del període imperial i els primers segles de l'imperi bizantí.
(Anthologia Graeca Epigramatum Palatina cum Planudea. Ed. H. Stadtmüller, Lípsia, 1894. Vol. I, I 34)
(Anthologia Graeca Epigramatum Palatina cum Planudea. Ed. H. Stadtmüller, Lípsia, 1894. Vol. I, I 34)
Els dos darrers versos: "els ulls estimulen...", com en són de suggeridors! Gràcies, Stefano, per fer que ens arribin!
ResponEliminaGràcies!
ResponEliminaHi tens molta raó. A mi també m'ha sorprés tanta profunditat.
Però, ja veus: un senyor que, en el segle XXI, mescla el so de les pel·licules, i un altre que escriu poemes en el segle VI, tenen més coses en comú del que sembla.